Listar Trabajos y Tesis de grado Director(a) de tesis "Montaño Moreno, Johanna"
Mostrando ítems 1-20 de 66
-
Animated sitcoms : a situated listening experience in an EFL classroom.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2019)Tesis de grado donde los autores analizan el impacto de las series animadas y el aprendizaje contextualizado en el desarrollo de la escucha en la clase de Inglés como lengua extranjera de los estudiantes de grado quinto ... -
Approaching ICC in the EFL classroom : a state of the art.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2023)The present state of the art has the purpose of analyzing documentation that reports the status of the intercultural communicative competence implementation and investigation in the EFL classroom. This research follows a ... -
Blogs : a situated learning experience to enhance students' writing skills.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2021)The present document embodies the design of a proposal of pedagogical and didactic innovation based on situated writing activities and the use of blogs as learning tools within a framework of blended learning. The context ... -
Clown theatrical games : fostering oral interaction skills through cooperative learning.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2020)La presente propuesta de investigación tiene un paradigma cualitativo que apunta a fomentar habilidades orales y de interacción a través de Juegos Teatrales Clown como una estrategia pedagógica en estudiantes de quinto ... -
Co-teaching: preschool teachers' insights about the EFL co-acting practice.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2020) -
Collaborative communicative tasks : interacting in an EFL blended learning class.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2021)This document presents a pedagogical and didactic innovation proposal which aims to implement collaborative communicative tasks to encourage oral interaction through using ICT tools in an EFL blended classroom. This proposal ... -
Collaborative strategies to enhance oral interaction in an EFL classroom.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2018)El siguiente trabajo de grado es una investigación-acción de tipo cualitativo que fue llevado a cabo en la Institución Educativa Distrital Rafael Bernal Jiménez en el grado séptimo. Dado a que se identifica tanto un problema ... -
Comics in EFL : a visual literacy approach for very young learners.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2023)Este documento presenta un estudio de investigación acción que buscó proveer un primer acercamiento significativo hacia el inglés como lengua extranjera para aprendices muy jóvenes a través de la alfabetización visual en ... -
Conflict resolution strategies: insights about learners’ speaking skill
(Universidad Pedagógica Nacional, 2020)Trabajo de grado donde la autora revela el impacto de implementar actividades colaborativas fundamentadas en estrategias de resolución de conflicto en la habilidad oral de los estudiantes de décimo grado en una clase de ... -
Cooperative learning: a teaching approach for inclusive EFL classrooms
(Universidad Pedagógica Nacional, 2020)El presente trabajo de grado consiste en una investigación acción llevada a cabo con estudiantes del grado cuarto de la sede B del IED Domingo Faustino Sarmiento, ubicado en Bogotá. A través de esta propuesta pedagógica ... -
Creating a situated diary through multimodal texts : a genre based approach.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2021)This document displays a proposal of pedagogic and didactic innovation in which creating a diary supported by multimodal texts based on current events attempts to promote writing skills as a situated practice. This proposal ... -
Culturally responsive texts : fostering EFL-learners' critical interculturality and productive skills.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2023)Este documento presenta una propuesta pedagógica que se ejecutó a partir de una investigación acción, la cual tenía como objetivo fomentar la interculturalidad crítica y las habilidades productivas de los estudiantes de ... -
Developing integrated skills through children song-based tasks.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2020)El siguiente es una investigación acción de carácter cualitativo realizada con estudiantes de segundo grado en el colegio Instituto Pedagógico Nacional ubicado en la localidad de Usaquén. En esta población se encontraron ... -
Developing situated writing through content –based instruction: discovering my reality.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2019)Esta tesis de grado es una investigación acción de carácter cualitativo realizada con los estudiantes de grado quinto del Instituto Pedagógico Nacional ubicado en la localidad de Usaquén de la ciudad de Bogotá. La ... -
Eco-Biofriendly digital magazine : promoting situated writing process skills.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2023)The current research was conducted at Instituto Pedagógico Nacional with 29 eighth grade students, whose ages range from 13 to 15 years old. This research aimed to describe how the use of the writing process approach might ... -
Enhancing seventh graders’ writing skills through iconographic meme-situated activities
(Universidad Pedagógica Nacional, 2020) -
Enhancing situated written narratives through prewriting techniques: a genre-based approach.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2021)The current pedagogic and didactic innovation proposal aims to enhance the initial narrative writing process of fifth graders through the creation of informal letters following the principles of Genre based approach. Hence, ... -
Enhancing speaking skills through ICTS : a state of the art.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2022)El presente estudio es un estado del arte con el propósito de informar sobre lo que muestra la literatura sobre el mejoramiento de las habilidades orales en inglés como lengua extranjera en ambientes virtuales de aprendizaje, ... -
Experienced and novice EFL teachers beliefs regarding feedback : a case study.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2021)The present research follows a qualitative approach and it is a representative case study with 6 participants. It aims to answer to the question: How do experienced and novice EFL teachers from the UPN acknowledge feedback ... -
Fostering Initial Intercultural Communicative Competence through Multimodal texts.
(Universidad Pedagógica Nacional, 2021)La Competencia Comunicativa Intercultural se ha convertido en un componente relevante a la hora de desarrollar las clases de inglés como lengua extranjera. Sin embargo, el papel de esta competencia ha sido abordado de ...