Voces de la escuela materna no. 13
xmlui.custom.rm-title
Date
2021-12-30Author
Hurtado-Cruz, Deisy Anamad
López-Ocampo, Natalia
Silva-Valencia, Juliana
Hernández, Deisy Lorena
Angulo, Leidy Marcela
Rojas García, María Cristina
Alberto Chapelles, Diana Carolina
García Ramírez, Nubia
Monsalve, Wilmar
Rivera, Dayana
Monsalve Rivera, Martín
Director / Asesor / Tutor
García Ramírez, Nubia
Keyword
Voces de la escuela maternaMetadata
Show full item recordAbstract
Hablar de la educación inicial, de las experiencias e interacciones que allí se dan, es un campo de acción que atrae a muchos profesionales del ámbito educativo, de la salud, cultural, entre otros, que resaltan la importancia de los primeros años de vida del ser humano. En esta 13ª edición de la revista Voces de la Escuela, el equipo docente pretende informar sobre los procesos de desarrollo que tienen lugar entre los 4 meses y los 4 años de vida. Se requiere que el docente tenga una base sólida de conocimientos de estos años; por lo tanto, debe tener elementos suficientes para reconocer el contexto social y cultural del entorno comunitario, además de las características reales de los niños y niñas.
Abstract
Talking about initial education, the experiences and interactions that take place there, is a field of action that attracts many professionals from the educational, health, and cultural fields, among others, who highlight the importance of the first years of the child's life. human being. In this 13th edition of the Voces de la Escuela magazine, the teaching team intends to report on the development processes that take place between 4 months and 4 years of life. The teacher is required to have a solid knowledge base of these years; therefore, it must have sufficient elements to recognize the social and cultural context of the community environment, in addition to the real characteristics of the children.