Formación de maestros, enseñanza y contextos pilares de la investigaciónen la UPN para la transformación social.
xmlui.custom.rm-title
Author
Cely Rodríguez, Alexánder
Moreno Lache, Nubia
Lombana Martínez, Óscar Iván
Torres Pérez, Luis Guillermo
Garzón Barrios, Marina
Cifuentes Arcila, María Cristina
Hernández León, Yenifer Johana
Moreno Otero, Francis
Sandoval Osorio, Sandra
Tarazona Vargas, Liliana
Malagón Sánchez, José Francisco
Cruz Prieto, Alexandra
Vélez Latorre, Libia
Guerrero Reyes, Carolina
Durán Camelo, Víctor Hugo
Vanegas González, Jefersson Humberto
Salamanca Díaz, Sergio Andrés
Domínguez, Sonia López
Arenas Molina, Martha Aleida
Alarcón Castro, Guiomar
Mendoza Báez, Adriana Patricia
Hernández Aguilera, Lina Rocío
Quinche López, Clara Esperanza
Téllez Rico, Sandra Milena
Jiménez Giraldo, Adriana Lucero
Herrera Plata, Andrea Juliana
Ruiz Barrero, Olga Lucía
Martínez Chacón, Paula Andrea
Wilches Landínez, Diana Maritza
Martínez de Rueda, Sonia
Ibáñez Córdoba, Sandra Ximena
Ortiz Orjuela, Pablo Henry
Gómez-Aguilar, Dora Luz
Cedeño-Medina, Elcy Rocío
Esteban-Muñoz, Javier Andrés
López García, Nerinder Xiomara
Buenhombre Núñez, Daniel Steven
Ricaurte Peñuela, Jonny Stwar
Metadata
Show full item recordAbstract
En esta obra se recogen los resultados de trece proyectosde investigación desarrollados entre 2021 y 2023 en laUniversidad Pedagógica Nacional, los cuales fueron socializadosdurante la “Semana de la Investigación” con carácterinternacional, celebrada en octubre de 2023. Los diversoscampos de estudio en los que se inscriben los trabajosinvestigativos configuran una suerte de identidad institucional,que se plasma en esta producción.De alguna forma, lo que investiga la comunidad de maestrosconstituye la gramática que permite leer y orientar laacción educativa y pedagógica. Así mismo, da lugar a lacomprensión y a la reflexión sobre la formación y la enseñanza,al tiempo que dota de sentido el hecho educativo,posibilita la construcción y la reconstrucción del saberpedagógico, contribuye a cualificar el oficio de enseñar ysit.a horizontes para la realización y renovación de la prácticaeducativa y pedagógica cotidiana.
Abstract
This work collects the results of thirteen research projects developed between 2021 and 2023 at the National Pedagogical University, which were socialized during the international “Research Week”, held in October 2023. The various fields of study in which they are included The investigative works configure a kind of institutional identity, which is reflected in this production. In some way, what the community of teachers investigates constitutes the grammar that allows reading and guiding educational and pedagogical action. Likewise, it gives rise to understanding and reflection on training and teaching, while giving meaning to the educational event, enabling the construction and reconstruction of pedagogical knowledge, contributing to qualifying the profession of teaching and establishing horizons for realization and renewal of daily educational and pedagogical practice.
Collections
- Libros [252]
The following license files are associated with this item: