La enseñanza entre maestros indígenas de Silvia, Cauca.

xmlui.custom.rm-title
Date
2006-03-14Author
Cerón , Carmen Patricia
xmlui.custom.item.dc_identifier
https://revistas.upn.edu.co/index.php/NYN/article/view/10050Metadata
Show full item recordAbstract
Se tabaja con tres maestros indígenas de educación básica primaria en Silvia, suroéste de Colombia, en la reflexión sobre la enseñanza en contextos de diversidad étnica influenciados por el movimiento indígena. En la enseñanza actual se evidencian variaciones en comparación con lo vivenciado en la experiencia estudiantil de los maestro, que, se suguiere, son producto de dinámicas sociales que se abanderan de la diferencia cultural para reacomodar las relaciones de poder que inciden en el campo educativo.
Abstract
One works with three indigenous teachers of primary education in Silvia, south-East of Colombia, in the context of a reflection of education as well as ethnic diversity that have been influenced by indigenous movement. In the current education, there are clear variations in comparison with the experience of the generation of teachers who, as it is being suggested, are a product of the social dynamics that derive from a different field in order to re-establish the relations of power that exist in the educational field.
Editorial
Editorial Universidad Pedagógica Nacional
Fuente
Collections
- Nodos y Nudos [563]