An EFL textbook content analysis : gender stereotypes and gender equality.
xmlui.custom.rm-title
Date
2020Author
Cortés Jaimes, Camila Alexandra
Díaz Alayón, Camila Alejandra
Director / Asesor / Tutor
Ayala Zárate, Jair
Metadata
Show full item recordAbstract
Este proyecto de investigación reporta un estudio de carácter mixto (cuantitativo y cualitativo) guiado por la metodología de Análisis de Contenido, bajo la perspectiva crítica feminista. El objetivo principal de este estudio fue analizar en términos de estereotipos de género el contenido (textos e imágenes) de los libros de texto English, Please! 10th y Way to go 7th, diseñados y publicados por el Ministerio de Educación Colombiano. Los datos fueron recolectados y organizados en rejillas y checklist previamente piloteadas. El análisis llevado a cabo estuvo compuesto por seis momentos diferentes: determinación de unidades, muestreo, registro, delimitación, inferencia y narración.
Abstract
This research project reports on a mixed (quantitative and qualitative) study conducted through a Content Analysis methodology under a critical feminist perspective. The main objective of this study was to analyze in terms of gender stereotypes the content (text and images) of the textbooks English, Please! 10th and Way to go 7th designed and published by the Colombian Ministry of Education. Data were collected and organized into grids and checklists previously piloted. The analysis conducted was composed of six different moments: unitizing, sampling, recording, reducing, inferring, and narrating.
Editorial
Universidad Pedagógica Nacional
Programa académico
Maestría en Enseñanza de Lenguas Extranjeras con énfasis en Inglés/Francés