Storytelling as a strategy to shape children’s early oral production
Citación
Fecha
2020Autor
León Pulido, Yamile
Guarín Cortés, Lizeth Lorena
Director / Asesor / Tutor
Pérez Gómez, Francisco Antonio
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
El presente estudio, es una investigación acción cualitativa que tiene como fin describir como la narración de cuentos fortalece la producción oral inicial de los estudiantes de primer grado. El análisis de datos destaca que usar estrategias de narración de historias permitió no solo fortalecer la producción oral inicial sino también mejorar significativamente la interacción y relaciones de los estudiantes fortaleciendo valores de respeto y equidad.
Abstract
The present study carried out in Prado Veraniego school, branch B; the participants are students from first grade. It aims to answer the research question: How might first grade students from a public-school shape early oral production by the use of storytelling? This study was based in the reading of two stories related to respect and equality values within the task-based approach. The data analysis highlights that by using storytelling strategies students were able to shape their early oral production and their personal relations.
Editorial
Universidad Pedagógica Nacional
Programa académico
Licenciatura en Español e Inglés